Svadobný plánovač (84): 7 vecí, ktoré môžu pokaziť celkový dojem zo svadby

  • 11. júl 2017
  • Zuzana Maliníková
  • isifa / Shutterstock

Pri plánovaní svadby myslite na to, že ide hlavne o oslavu vašej lásky v kruhu rodiny a blízkych, preto je najdôležitejšie, aby ste si ju naplno užili vy a aj vaši hostia.

Profesionáli
0
HOTEL EUROBUS ****
Miesta na svadbu
ZÁŽITOK NA CELÝ ŽIVOT Prežite svoj veľký deň v jedinečnom prostredí Zemplínskej šíravy.
Michalovce
0
Svadba na Dunaji
Miesta na svadbu
Organizuje svadby na magickom mieste, na brehu Dunaja v YACHTER CLUB-e Modrá Čajka a obrady na plachetnici.
Bratislava

Vyhovieť sa samozrejme nedá každému, môžete sa však vyhnúť drobnostiam, ktoré svadobní hostia naozaj nemajú radi. Tieto veci dokážu pokaziť dojem zo svadby.

1. Dátum

Jednou z prvých vecí, ktoré musíte rozhodnúť, keď plánujete svadbu, je dátum. Dávajte si pozor, aby ste dátum svadby nezvolili na nejaký iný významný deň alebo okolo nejakej významnej udalosti. Napríklad, ak viete, že váš strýko bude v tom roku oslavovať 50-tku, neplánujte si svadbu okolo jeho narodenín. Jednak by ste mu tým pokazili oslavu a pokazili by ste svadbu aj sebe, lebo by ste hostí nútili vybrať si, na ktorú oslavu pôjdu, respektíve, by ste strýkovi neumožnili osláviť významné jubileum.

Rovnako svadba medzi vianočnými sviatkami, na Silvestra, či Valentína nie je ideálny nápad. Ľudia chcú mať možnosť tieto významné dni stráviť so svojimi blízkymi, ktorý možno na svadbu pozvaní nebudú, respektíve môžu mať iné plány.

2. Harmonogram

Chaotický priebeh svadby je jednou z vecí, ktorá hosťom poriadne pokazí náladu a je možné, že si to ešte na dlho zapamätajú, a to sú spomienky, ktoré určite nechcete, aby si z vašej svadby odniesli. Všetko si teda dopredu v pokoji premyslite a vypočítajte. Nie je dobré, ak budete v časovom sklze a hostí budete naháňať z jedného miesta na druhé alebo z jednej aktivity do druhej, len aby sa všetko stihlo, rovnako nepríjemné sú však tiež veľké pauzy medzi jednotlivými aktivitami.

Ak náhodou nestíhate, radšej niečo z programu vypustite, prípadne presuňte na neskôr. Hostia si program neužijú, ak si ho nebudú môcť poriadne vychutnať a budú nútení robiť jednu vec za druhou. Treba im dať čas aj na oddych, rozhovory, toaletu, občerstvenie, tanec a podobne. Nenechávajte tiež veľké prestávky. Ak ste stihli niektoré časti programu skôr ako ste čakali, využite voľný čas na tanečné kolo, prípadne majte v zásobe nejaké rýchle a hlavne jednoduché svadobné hry, ktoré by ste mohli zaradiť v prípade potreby. Hlavne nič nesiľte, sledujte, ako sa hostia bavia a v prípade potreby urobte zmeny oproti pôvodnému plánu.

Dôležité je najmä, aby ste správne naplánovali čas medzi obradom a hostinou. Aby sa napríklad nestalo, že v čase podávania prvého chodu sa budete ešte fotiť pred kostolom alebo naopak, že medzi obradom a hostinou vám ostane 30 minút, ktoré nebudete vedieť nijako vyplniť.

3. Hudba

Asi najdôležitejšou vecou, ktorá ovplyvní zábavu na svadbe aj celkový dojem, ktorý si hostia odnesú, je hudba. Snažte sa vybrať takú, aby si v nej každý našiel niečo – hudba na spoločenské tance, moderná, staršie piesne pre staršiu generáciu, rýchle aj pomalé pesničky, nejaká slovenská klasika, aby si mohli všetci zaspievať a podobne.

Ak nájdete dobrého DJa, postará sa o to, aby sa hostia stále bavili. Prestrieda tanečné kolá, v prípade potreby zmení štýl, skráti alebo predĺži tanečné kolo. Nemá predsa význam hrať pre prázdny parket, alebo ľudí poslať sadnúť si, keď sa výborne bavia.

4. Jedlo

S jedlom to príliš nekomplikujte, koniec koncov, hostia sa neprišli na svadbu najesť (dúfajme). Dôležité však je, aby si každý našiel niečo pre seba (nezabudnite na vegetariánske jedlá) a aby hostia nehladovali. Ideálne je, keď tak 3 hodiny po hlavnom menu sprístupníte občerstvenie formou bufetu, kde si každý vyberie čo chce a kedy chce.

5. Príhovory

Jednou z vecí, ktoré vedia hostí otráviť ešte pred začiatkom svadobnej oslavy, sú príhovory. Svadobný príhovor nie je prednáška, mladomanželov netreba predstavovať, hostia ich predsa poznajú. A netreba ani prechádzať celú históriu ich vzťahu. Príhovory majú byť stručné a ideálne humorné. Upozornite svojich blízkych, ktorí budú mať príhovor, aby sa toho držali, prípadne im zadajte časový limit na maximálnu dĺžku. Boli by ste prekvapení ako veľa sa dá povedať aj 3-5 vetami. Taktiež stačí, keď budú mať príhovor 2 ľudia.

6. Zasadací poriadok

Zasadací poriadok je asi najbežnejším problém, či už pre daný pár, keď sa ho snaží zostaviť čo najlepšie alebo pre hostí, ktorí nie sú nadšení zo svojho usadenia. Verím, že urobíte čo bude vo vašich silách, aby ste hostí usadili čo najlepšie, ale vyhovieť sa nedá vždy každému, preto si s tým nerobte príliš ťažkú hlavu. Ak niekoho musíte usadiť naozaj „zle“, hneď na začiatku oslavy (alebo po obrade) za ním zájdite, ospravedlňte sa a objasnite mu situáciu. Každý určite pochopí, že zázraky sa robiť nedajú.

Na čo by ste si však mali dať pozor ohľadom zasadacieho poriadku, je jeho prehľadnosť. Keď sa hostia budú potĺkať po sále a bezmocne hľadať svoje miesto, určite to nikomu náladu nezlepší. Dajte si preto záležať na tom, aby hneď pri vchode bol zrozumiteľný zasadací poriadok a aby boli stoly jednoznačne a viditeľne označené a menovky dobre čitateľné aj z diaľky.

Ďalšou možnosťou, ako to hosťom zjednodušiť, je nachystať ku vchodu stôl s rozloženými menovkami a na každú menovku napísať číslo stola. Tento systém je veľmi prehľadný a uľahčí vám plánovanie, lebo necháte hostí, aby sa pri stole usadili tak, ako im to vyhovuje.

7. Novomanželia

Najhoršie, čo môžete na svadbe urobiť z pohľadu hostí, je nevenovať sa im. Samozrejme, nedá sa venovať rovnaké množstvo času každému, najmä, ak máte cez 100 hostí. Je však mimoriadne neslušné niektorých hostí úplne odignorovať. Základom je pri každom sa aspoň na chvíľku zastaviť, poďakovať sa za účasť, za dary, prípadne za pomoc / podporu (čokoľvek považujete za nutné / vhodné) a prehodiť pár slov o tom, ako sa dotyčný baví.

Ak máte pocit, že neviete, kde vám hlava stojí a je toho na vás príliš, hostí si združte. Ideálne je, ak máte sedenie pri okrúhlych stoloch, potom sa naraz viete zastaviť aj pri desiatich ľuďoch a poďakovať sa im hromadne. Takto môžete s hosťami ostať aj o niečo dlhšie, respektíve môžete v pravidelných intervaloch obiehať sálu a zastavovať sa pri jednotlivých stoloch aspoň na pár minút, aby mali hostia pocit, že sa im pravidelne celý večer venujete.

Autorku článku nájdete aj medzi našimi Profesionálmi ako Zuzana Maliníková (Svadby podľa Ely).


Komentáre

    Pridaj príspevok

    Najčítanejšie články
    Výročia svadby – ako sa nazývajú a aká symbolika sa v nich ukrýva?
    Výročia svadby – ako sa nazývajú a aká symbolika sa v nich ukrýva?
    Svadba a korona: Aktuálne podmienky pre svadby
    Svadba a korona: Aktuálne podmienky pre svadby
    18 tipov na svadobné dary, ktorými mladomanželov potešíte
    18 tipov na svadobné dary, ktorými mladomanželov potešíte
    13 najobľúbenejších svadobných zákuskov. Stihli ste už ochutnať všetky?
    13 najobľúbenejších svadobných zákuskov. Stihli ste už ochutnať všetky?
    60 inšpiratívnych tipov na ceny do svadobnej tomboly
    60 inšpiratívnych tipov na ceny do svadobnej tomboly
    Všetko, čo potrebujete vedieť o zmene dokladov po svadbe
    Všetko, čo potrebujete vedieť o zmene dokladov po svadbe