Kategórie

Svadobný plánovač (43): 10 vecí, ktoré nedajú nevestám spávať a ako ich vyriešiť

Počas svadobných príprav takmer každá nevesta narazí na 10 základných problémov, ktoré ju stresujú a nedajú jej spávať. Ktoré to sú a ako ich vyriešiť, sa dozviete v tomto článku.

Problém 1: Vybrala som všetko správne?

Na začiatku plánovania sa rozhodnite, v akom štýle a farbách chcete mať svadbu a potom sa tejto predstavy držte pri všetkých rozhodnutiach. Pri dôležitých veciach ako sú svadobné šaty, či fotograf, vyberajte radšej z viacerých možností a dlhšie, aby ste sa rozhodli správne.

Keď už sa pre niečo rozhodnete, vypustite to z hlavy a posuňte sa na ďalšiu úlohu. Ak by ste mali počas celého plánovania držať v hlave nevyriešené veci a zvažovať, či ste sa rozhodli správne ohľadom tých vyriešených, určite by ste sa z toho zbláznili.

Problém 2: Počasie

Počasie je jednou z vecí, ktoré vám nikto nemôže zaručiť. Ak si na svadbe predstavujete konkrétne počasie (slnečný deň alebo romantické sneženie), skôr ako vyberiete dátum svadby, pozrite si štatistiky počasia v jednotlivých mesiacoch za posledné roky a vychádzajte z toho.

Ak plánujte svadbu vonku, pripravte si plán B, ak by vám počasie nevyšlo. Je to napríklad možnosť presunu do vnútorných priestorov alebo možnosť postaviť nejaké kryté priestory vonku.

Problém 3: Je všetko zarezervované a vybavené? Nezabúdam na niečo?

Aby ste mali istotu, že je všetko zabezpečené a na nič nezabúdate, zostavte si na začiatku naozaj podrobný zoznam úloh a určite, dokedy majú byť splnené a kto ich bude mať na starosti. Vždy, keď niečo vybavíte, vyčiarknite to zo zoznamu.

Okrem toho, všetko radšej niekoľko krát preverte, aby ste mali istotu, že každý dodávateľ s vašou svadbou počíta a vie, kedy a kam má prísť. Jednu kontrolu urobte tak mesiac pred svadbou a potom pre istotu ešte jednu niekoľko dní pred svadbou.

Problém 4: Stihnem všetko zabezpečiť včas?

Aby ste mali istotu, že do svadby stihnete zabezpečiť všetko potrebné, začnite s prípravami v dostatočnom predstihu (9 – 12 mesiacov). Ak máte pocit, že je toho naozaj veľa, rozdeľte úlohy medzi svojich blízkych, najmä svadobné mamy vám s prípravami určite rady pomôžu. A hlavne si nezabudnite založiť plánovací kalendár, v ktorom budete mať poznačené všetky úlohy.

Problém 5: Rozpočet

Ak sa obávate, že vás svadba bude stáť viac, ako si môžete dovoliť, zostavte si hneď na začiatku podrobný rozpočet. Rozpíšte si jednotlivé položky, ktoré bude treba zabezpečiť a priraďte k nimi maximálne sumy, ktoré za ne môžete minúť. Potom sa tohto rozpočtu držte pri výbere každej z položiek. Vždy, keď niečo zabezpečíte, zapíšte si do tabuľky reálu cenu.

Ak niekde svadobný rozpočet prekročíte, myslite na to, že budete musieť na niečom inom ušetriť, aby sa celková cena nenavyšovala. Ak, naopak, niekde ušetríte, môžete tieto peniaze minúť na niečo iné.

Problém 6: Zoznam hostí

Ak vás neobmedzuje kapacita priestorov, ani rozpočet, so zoznamom hostí by ste nemali mať problém. Ak však musíte niekde robiť kompromisy, najlepšie je začať tým, že si spíšete zoznam ľudí, ktorých pozvete na 100% (môže to byť najbližšia rodina, najlepší kamaráti, ľudia, ktorí vám pôjdu za svedkov, družičky či družbovia), potom si obaja spíšte vlastný zoznam ľudí, ktorých by ste radi pozvali (s partnermi či bez) a nakoniec si svoje zoznamy prejdite spolu a dajte ich dokopy. Pozývajte len ľudí, ktorých na svadbe naozaj chcete a ústupky robte len, ak je to naozaj nevyhnutné.

Problém 7: Zasadací poriadok

Skôr, ako začnete ukladať ľudí k stolom, vypíšte si zo zoznamu hostí skupiny ľudí, ktorí sa poznajú. V prípade, že niektorí ľudia patria do viacerých skupín, zvážte, v ktorej z nich poznajú viac ľudí, prípadne, koho môžete presunúť do inej skupiny, ak už máte celý stôl obsadený.

Aby ste sa z nekonečného upravovania zasadacieho poriadku nezbláznili, vytvorte si malý plánik svojej svadobnej sály. Z tvrdého papiera vystrihnite krúžky, štvorčeky či obdĺžniky, ktoré budú predstavovať stoly a rozložte ich tak, ako plánujete mať rozložené stoly v sále. Potom na drobné lepivé papieriky vypíšte mená hostí (môžete ich farebne rozdeliť na hostí nevesty a ženícha, mužov a ženy, či rodinu a kamarátov) a tie potom popriliepajte k jednotlivým stolom. Keď budete chcieť niekoho presunúť, jednoducho ho odlepíte a dáte k inému stolu. :) Hlavne si z toho nerobte ťažkú hlavu, ľudia sa aj tak budú počas večera presúvať po sále a vytvoria si skupinky tak, ako im to bude vyhovovať.

Problém 8: Prípravy v deň svadby

Aby vám prípravy v deň svadby neprerástli cez hlavu, pripravte sa na ne už vopred. Najneskôr večer pred svadbou si nachystajte na jednu kopu všetky veci, ktoré budete na druhý deň potrebovať počas príprav a na druhú kopu veci, ktoré chcete so sebou zobrať na svadbu.

Okrem toho si pripravte podrobný časový harmonogram dňa, do ktorého započítate aj čas na toaletu, jedlo, kávu, sprchu, čas s rodinou a podobne.

Problém 9: Pôjde všetko podľa plánu?

Od začiatku plánovania majte stále so sebou svoj zoznam úloh a časový harmonogram. Každú úlohu poctivo odfajknite, keď bude hotová a všetky detaily si s dodávateľmi prejdite radšej niekoľko krát.

Pripravte sa však aj na to, že sa môže vyskytnúť niečo neočakávané, čo neovplyvníte. Zapamätajte si, že najdôležitejšie na svadbe je to, že si beriete človeka, ktorého milujete a idete to osláviť so svojimi blízkymi. Ak aj niečo nevyjde tak, ako ste chceli, stále to bude nádherný a výnimočný deň. Ak budete mať toto na pamäti, drobné odchýlky od plánu vás určite nerozhodia.

Problém 10: Budú sa hostia baviť?

Aby sa vaši hostia počas večera stále bavili, dajte si záležať pri plánovaní programu svadby. Dobré je prestriedať tanečné kolá s programom, aby si mohli hostia oddýchnuť, ale nedávať príliš dlhé pauzy, aby sa vám nerozutekali po priestore, alebo príliš neopili. Dajte si tiež pozor, aby nebola svadba "prepchatá" programom (3 – 4 programové vložky úplne stačia) a hostia mali čas sa porozprávať a zatancovať si.

Dobré tiež je vytlačiť program na kartičky, ktoré necháte na stoloch, aby hostia vedeli, kedy sa čo deje a nezmeškali nič dôležité. Program môžete mierne prispôsobovať aj počas večera, podľa toho, ako sa budú ľudia baviť. Ak uvidíte, že sa dobre bavia na parkete, predĺžte tanečné kolo o ďalšie pesničky a podobne.


Autorku článku nájdete aj medzi našimi Profesionálmi ako Zuzana Maliníková (Svadby podľa Ely).


Reklama